Je libo 1, 2 nebo více společností? TABU!!!


Teď se dotknu jednoho tabu. Téměř nedotknutelného tématu v MLM.  

Miluju síťový marketing. Princip „pošli to dál“ mi připadá přirozený a ve výsledku z něj mají užitek všichni – ten, kdo se díky němu dostal k tomu, co potřeboval (vyřešil si problém), dále ten, kdo doporučil (získal odměnu v podobě skvělého pocitu, někdy i peněz na uspokojení svých potřeb) i ten, jehož služby či produkty byly doporučeny (získá tak zpětnou vazbu, že jeho práce má smysl a přináší lidem užitek).

Kvůli tomu, že na trhu je mnoho společností a každý z nás v životě potřebuje nebo si chce zajistit mnoho věcí, měla jsem problém si vybrat pouze jednu společnost. Souhlasím s tím, že zaměření je důležité, když chcete dosáhnout cíle. Proč se ale pracovně nespojit třeba se dvěma společnostmi a jako uživatel klidně s více firmami, když nám jejich produkt skvěle slouží? Já osobně spolupracuju se dvěma společnostmi (vyhovuje mi odlišná dynamika a téma – jedna je pro mě o poslání, harmonii, cestě k sobě, zdraví, pěkné komunitě…, druhé věnuji výrazně méně času, ale přináší mi zábavu, zážitky a skvělou inspiraci).

Často se setkávám (a setkávala jsem se) s tím, že manažeři tlačí na nováčky, aby si vybrali jednu firmu, napevno se rozhodli a vše ostatní zamítli. Je za tím strach. Strach z tříštění pozornosti, strach z toho, že jim nakonec nováček odejde a jejich práce přijde vniveč, strach z toho, že by si mohl myslet, že „u sousedů je tráva zelenější“, strach z toho, že pracovní postupy z jedné firmy bude přetahovat do druhé apod.

Na jednu stranu je to srozumitelné a pochopitelné, na druhou stranu je to věc každého podnikatele, jaké projekty svou energií podpoří. Jestli to bude jeden, dva nebo tři. Zvlášť do té fáze, do které ho ani jeden projekt naplno neuživí, i když mu věnuje nemálo svého času. Je to podobné jako když jste zaměstnaní a k tomu podnikáte. A věděli jste, že jsou ve společnosti lidé, kteří zkrátka ze své přirozenosti nemůžou spokojeně fungovat v jednom projektu?

Znám hrstku lidí, kteří byli schopni vybudovat fungující firmu během 3-5 měsíců. To samozřejmě neznamená, že to nezvládnete zrovna vy. Ale vím, co to obnáší. Velkou intenzitu práce (i 16 hodin denně), kterou v začátku 98% lidí do podnikání v síťovém marketingu dát nemůže (nebo nechce, protože projektu ještě dostatečně nevěří).

Dle mého osobního názoru, pro každého bude ideální jiný model – někdo zvolí jednu společnost a vrhne se do spolupráce na „fulltime“. Jiný vybere dvě společnosti a bude si je oťukávat. Jednu pak upozadí a druhé bude věnovat svůj veškerý čas. A někdo bude paralelně úspěšně růst ve více společnostech.

Problém je, že některé společnosti mají tzv. „manažerské doložky“ a jakmile se dostanete na určitou úroveň (pozici), tak nejste oprávněni podnikat v jiné společnosti, která pracuje na principu síťového marketingu. Od určitého příjmu to má význam. Když jste úspěšný manažer s příjmy kolem 200 000 Kč, už opravdu z existenčních důvodů nepotřebujete další příjem z jiné firmy a je dobré, abyste svou tváří reprezentovali pouze svého hlavního „chlebodárce“.

Já osobně jsem primárně vybírala společnosti s kvalitními produkty a službami, dobrým zákaznickým servisem, rozhodně se mělo jednat o stabilně rostoucí společnost s rozumně nastaveným marketingovým plánem (pokud možno velkoryse tak, abych za svoji práci byla adekvátně zaplacená a nemusela „lítat jako hadr na holi“).

Diverzifikace příjmů je rozumná věc. Je lepší mít příjem ze 2-6 zdrojů, než být závislý na jednom. Dle mého názoru tak získáme větší stabilitu a jistotu, což nám přinese klid a celkové příjmy nám tak rostou rychleji. Já osobně mám příjem poskládaný z pěti zdrojů a jsem za to vděčná, protože když se sníží jeden, zvýší se jiný.

Tím tak mám zajištěný dostatečný příjem i na rodičovské dovolené, kdy mnoho maminek obrací každou korunu a následně řeší, co se bude dít, až zase budou muset jít do práce. Když si jste schopná s dětmi zorganizovat dobře svých 24 hodin, tak se dá během 2 let vybudovat krásná firma tak, abyste už toto téma řešit nemusely. Když jste hodně aktivní, tak samozřejmě i dřív.  A po rodičovské nebudete řešit, jestli budete stíhat děti vyzvedávat ze školky už ve tři nebo až v pět.

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené, Podnikání, Síťový marketing. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *